Wykonane za pomocą aplikacji EdPuzzle. Wykorzystałem anglojęzyczną animację dotyczącą rzek. W trakcie filmu pojawiają się pytania w języku polskim przygotowane przeze mnie. Odnoszą się one nie tylko do tego, co mówi narrator. Dodałem pytania dotyczące pojęć, które uczeń musi poznać, zrozumieć i zapamiętać przy okazji lekcji o rzekach, hydrologii.
Ćwiczenie 2
Wykorzystanie strony LearningApps. Poniżej zawarłem dwa przygotowane przeze mnie zadania przygotowane przy pomocy LearningApps. Miłej zabawy przy rozwiązywaniu :)
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4
Poniżej możesz przejrzeć przygotowane przeze mnie materiały do lekcji o mapach.
Ćwiczenie 5
Poniżej możesz sprawdzić się w historyjce dotyczącej zachowania w trakcie pożaru w budynku.
Ćwiczenie 6
Fizyka
Gdy na lekcjach przyrody pojawiają się tematy zahaczające o fizykę, z chęcią wykorzystuję fragmenty filmów twórców "jutubowych", którzy zajmują się tematyką popularno-naukową. Zarówno wśród polskich, jak i zagranicznych jutuberów można znaleźć osoby, które w przystępny sposób prezentują treści związane z przedmiotami przyrodniczymi. A ten film wrzuciłem tylko po to, żeby sprawdzić, czy wiem w jaki sposób dodać odnośnik do filmu tak, aby pokazało się okienko bez konieczności zmiany karty i oglądania w serwisie macierzystym.
Ćwiczenie 7
Chemia
Przy okazji zajęć przyrody w 6 klasie w trakcie omawiania zjawiska spalania, często wykorzystuję fragmenty poniższego filmu przygotowanego przez wydawnictwo Nowa Era. Film ten także wkleiłem tu tylko dlatego, żeby coś sprawdzić. Mianowicie - czy potrafię osadzić na blogu film przy pomocy kodu HTML (niestety nigdy nie miałem nic wspólnego z programowaniem... no, ale chyba działa :D)
Ćwiczenie 8
"Serdecznie polecam ten program, jeśli chcecie nagrać to, co robicie na ekranie swojego komputera. Jest to program darmowy, umożliwiający nagrywanie zarówno całego ekranu, jak i wydzielonego obszaru. Ponadto możecie dodać do tego komentarz :) Przygotowanie filmu zajęło mi dosłownie 10 minut. Zrobiłem go dla sprawdzenia kilku opcji, nie przejmowałem się oczywiście niezbyt zgrabnym komentowaniem, czy przesunięciem mapy, co poskutkowało pojawieniem się białego paska po lewej stronie. Natomiast biorąc pod uwagę to, co wyszło po 10-15 minutach zabawy i poznawania funkcji programu, szukania obrazków, sądzę, że przy odpowiednim przygotowaniu się do sprawy, wykorzystanie tego programu może być przydatne w procesie nauczania, szczególnie jako przygotowanie się przez uczniów do lekcji w domu, czy możliwość powtórzenia wiadomości w domu przy wykorzystaniu audio/video."
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz